Podczas świąt wszyscy pragniemy stać się lepszą wersją samych siebie: być milszym dla bliskich, lepiej wyglądać, ciekawie mówić etc… A czy da się? Dlatego Johnnie Walker daje nam mężczyznom pięć porad, które mogą nam pomóc.

Z badania „Polscy mężczyźni o świętach”, przeprowadzonego dla marki Johnnie Walker wynika, że wkładamy w to dużo wysiłku – prawie 53 procent mężczyzn kojarzy święta z dodatkowymi obowiązkami, a ponad 36 procent czuje presję, żeby pokazać się od jak najlepszej strony.

Johnnie Walker prezentuje pięć kroków, które pomogą nam prezentować się od lepszej strony:

Krok pierwszy: STYLOWE PREZENTY

Skarpetki, szaliki, swetry… Ile razy otrzymałeś od kogoś nietrafione świąteczne prezenty? Ucz się na błędach innych i ofiaruj swoim bliskim coś, co na pewno będzie się im podobać. Dowiedz się, o czym marzą i zrób wszystko, żeby im to podarować. Aż 68 proc. mężczyzn kupując prezenty kieruje się przede wszystkim ich jakością, a 39,2 proc. uważa, że najlepszym prezentem dla mężczyzn jest dobry alkohol w świątecznym opakowaniu np. świąteczny zestaw whisky ze szklaneczkami. Ty też nie oszczędzaj – raz w roku pozwól sobie na luksus sprawiania radości swoim bliskim i znajomym.

Krok drugi: JEDZENIE ZE SMAKIEM

Na co dzień nie myślisz zbyt intensywnie o tym, co jesz. Święta są jednak dobrą okazją, aby spróbować czegoś szczególnego. Suto zastawiony stół ma podkreślać, że te dwa świąteczne dni spędzone z rodziną są czymś ważnym. Chociaż większość mężczyzn wciąż deklaruje przywiązanie do tradycji, w ich świątecznych jadłospisach coraz częściej pojawiają się nowe smaki i kulinarne eksperymenty. Aż 40,9 proc. badanych deklaruje, że w czasie świąt stara się spróbować nowych potraw. Nieważne, czy wolisz tradycyjne pierogi i barszcz z uszkami, czy zaryzykujesz, przygotowując francuskie foie gras – pamiętaj, żeby zwracać uwagę na jakość potraw, które znajdą się na twoim wigilijnym stole. Warto również zaserwować coś wyszukanego, coś czego jeszcze nie próbowaliście.

Krok trzeci: DOBRY ALKOHOL

Nie chodzi o to, by podczas świąt nie degustować alkoholu, ale o to, by pić rozważnie i z klasą.  32,8 proc. mężczyzn twierdzi, że w tym czasie chce przywitać swoich gości dobrym alkoholem, a aż 70,1 proc. chce degustować coś lepszego, niż zazwyczaj. Przy okazji licznych spotkań rodzinnych i towarzyskich pojawia się pytanie, który alkohol wybrać? Oczywiście, wciąż część z nas stawia na klasyczne wino (33 proc.,) albo tradycyjną polską wódkę (34,7 proc.). Coraz popularniejsza wśród polskich mężczyzn staje się również whisky – sięga po nią już 19,3 proc. Polaków. Możesz zaproponować gościom whisky Johnnie Walker Red Label, w nowej, jeszcze bardziej eleganckiej butelce, którą marka zaprezentowała na święta 2013.

Krok czwarty: ELEGANCKI STRÓJ

Myślisz, że jeżeli przez cały rok, przez pięć dni w tygodniu, zakładasz garnitur do pracy, to w święta możesz pozwolić sobie na odrobinę luzu i przeleżeć je na kanapie w dresie i koszulce? To, w jaki sposób prezentujesz się przy swoich najbliższych i przyjaciołach najlepiej świadczy o tym, jakim mężczyzną jesteś. 45 proc. mężczyzn w czasie świąt stara się wyglądać lepiej niż zwykle. Daj z siebie wszystko i też zadbaj o swój wygląd. Może to najwyższy czas, żeby kupić nowy garnitur, albo koszulę w innym niż zwykle kolorze? Postaraj się, żeby w okresie świąt wyglądać elegancko, stylowo i interesująco. Twoja rodzina i przyjaciele na pewno to docenią.

Krok piąty: ŚWIĄTECZNY WYSTRÓJ

Święta kojarzą się przede wszystkim z rodzinną, ciepłą atmosferą. Aby ją uzyskać, warto zastanowić nad ciekawym, ciepłym, świątecznym wystrojem domu. Aż 59,1 proc. badanych podkreśla w ten sposób świąteczny klimat. Zadbaj o to, żeby w twoim salonie zaświeciła pięknie udekorowana choinka – może w tym roku już nie sztuczna, ale prawdziwa? Powieś światełka w oknach, ustaw stroik na stole. To właśnie te detale sprawią, że goście, którzy odwiedzą cię w czasie świąt będą oczarowani ciepłem twojego domu i twoją dbałością o szczegóły.

Wszystkie dane procentowe pochodzą z badania „Polscy mężczyźni o świętach”, zrealizowanego w dniach 8-13 listopada 2013, przez instytut badawczy SW Research, na zlecenie Diageo Polska sp. z o.o.


Nie ma więcej wpisów