Banany niesłusznie oskarżane są o bycie ukrytym sabotażystą odchudzania. 1 średni banan to ok. 150 kcal. Czy słusznie są one odradzane są w odchudzaniu?

Polecamy: 5 SPOSOBÓW NA DELIKATNE I KOBIECE DŁONIE

Spornym składnikiem odżywczym bananów mogą być węglowodany, których to banany zawierają sporo. Wysoka zawartość tych cukrów w bananach może być pomocna np. po ciężkim treningu – pomoże uzupełniać nasze rezerwy energetyczne w postaci glikogenu w mięśniach.

Z drugiej strony banany zawierają sporo potasu, witaminę B6 oraz tryptofan – składniki, które pomagają się zrelaksować i poczuć się szczęśliwszym. Tryptofan to cenny aminokwas stymulujący produkcje serotoniny tzw. hormonu szczęścia.

Ostrożnie jednak powinny do nich podchodzić osoby chore na cukrzycę oraz wykazujące nietolerancję glukozy, gdyż owoc ten charakteryzuje się średnim (a nie pożądanym w tym wypadku niskim) indeksem glikemicznym. Banany są szczególnie polecane osobom, które chcą wzmocnić swoje serce. Dzięki dużej zawartości potasu skutecznie obniżają ciśnienie oraz zapobiegają miażdżycy. Jedzenie bananów pozwala również odkwasić organizm.

Dobrze jest sobie wkomponować banana w posiłek po treningowy (białko + węglowodany proste) jogurt/maślanka/kefir + banan- zmiksować i ot taki koktajl na regenerację – radzi dr. Agata Jarnuszewska, dietetyk.

Banany podobnie jak inne owoce zawierają fruktozę, która w ostatnich czasach cieszy się złą sławą, badania naukowe wskazują, że jej nadmiar w sposób bardziej niekorzystny odbija się na naszym zdrowiu i sylwetce niż nadmiar glukozy. Tyle, że po pierwsze, nie mówimy tutaj wyraźnie o nadmiarze, a o samej obecnością fruktozy w diecie. Po drugie, banany to owoce charakteryzujące się przewagą glukozy nad fruktozą. Warto też dodać, że w mniej dojrzałej postaci owoce te zawierają także skrobię. Tak więc unikanie bananów w obawie przed  przedawkowaniem fruktozy wynika ze zbyt daleko posuniętej ostrożności. Wystarczy zachować umiar w ich spożyciu.

Zobacz również: 5 SPOSOBÓW NA DOMOWĄ PIELĘGNACJĘ WŁOSÓW

Bądź na bieżąco z poradnikami – polub nas na Facebooku!


Nie ma więcej wpisów