Większość z nas ma za sobą wiele diet i prób zrzucenia zbędnych kilogramów. Nawet jeśli dzięki ograniczeniu spożywanych kalorii udawało się nam schudnąć, zazwyczaj stracone w czasie diety kilogramy wracały. Co więc zrobić, by utrata wagi okazała się długotrwała?

Zdrowa dieta, bogata w warzywa i owoce gwarantuje skuteczne i szybkie odchudzanie. Badania dowodzą, że najlepiej jeść po jednej porcji warzyw i owoców z każdej grupy, a mianowicie: zielone (np. sałata, brokuły, brukselka), białe (np. kalafior, cebula, czosnek), pomarańczowe i żółte (np. cytrusy, marchewka, brzoskwinie), czerwone (np. papryka, rzodkiewka, truskawki) oraz granatowe (np. jagody, jeżyny). Wszystkie warzywa i owoce dostarczają ważnych składników odżywczych i są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania. Dieta odchudzająca musi również zawierać kwasy omega-3, które występują w rybach morskich, jak np. łososiu.

Sama zdrowa dieta nie wystarczy, konieczne będą również ćwiczenia odchudzające na wszystkie partie ciała. Najlepszym sposobem na odchudzanie jest poranny jogging. Nic tak nie spala tkanki tłuszczowej jak regularna aktywność fizyczna – uważa Łukasz Kolasiński ze Sports Empire.

Przemyślenie tego, co zjesz jutro, to doskonały sposób na przestrzeganie diety i niejedzenie rzeczy tuczących. Pozwoli na zaplanowanie posiłków jedzonych w pracy (i ich wcześniejsze przygotowanie), zrobienie listy zakupów i przyzwyczajenie się do stałych godzin posiłków. Dzięki temu nie będziesz zmuszona do jadania w fast foodach, bo zapomniałaś o zabraniu czegoś do pracy, a także będziesz mogła łatwo kontrolować, co i ile w ciągu całego dnia jesz.

Najważniejszy posiłek dnia to…?

Nie unikaj śniadania, to najważniejszy posiłek, szczególnie dla tych, którzy chcą zgubić kilogramy. Śniadanie to energia na cały dzień. Kolacja powinna być z kolei najmniejszym posiłkiem i należy ją zjadać około 3 godziny przed snem.

Zjedzenie drugiego śniadania i podwieczorku w postaci małych posiłków ma jedną wielką zaletę – zapobiega większym spadkom poziomu cukru we krwi, skutkującym wywołaniem uczucia głodu. A że głodna zjadasz więcej, twoje kolacje mogą przekroczyć wyznaczone ramy i zahamować spadek wagi – przekonuje Łukasz ze Sports Empire.

Efektywne odchudzanie nie jest proste. Wymaga wielu wyrzeczeń. Zamiast oczekiwać natychmiastowych efektów, skupmy się na długoterminowych, powolnych zmianach. Tylko takie będą efektywne i pozwolą cieszyć się osiągniętym celem tak długo, jak długo na niego pracowaliśmy.


Nie ma więcej wpisów