Śledź nas

lifestyle

#FETYSZLIGHT: Kate Moss X Reserved, czyli najlepsza supermodelka i rolowanie

Opublikowano

w dniu

Kocham Kate Moss. Kokainowa raszpla zawsze była moją ulubioną top modelką, bo przypominała mi ludzką postać. Kaśka ma krzywe zęby i nogi, małe cycki, lekkiego strita i jest ludzka. Nie wygląda tak, jakby sfotoszopowało ją życie. Kiedy na nią patrzę „chcę eksajtować się”. Ona przez to życie jest pomięta, a zrolować się potrafi. Jej diler, z którym często przesiadywała w The Box, na Soho, naprawdę sprzedaje najmocniejszą działkę w mieście. Po kresce jesteś normalnie „boginią z bajki”.

 

Życie, życie jest nowelą, ale czasami dostaje się od niego dary losu. Kate dostała fotogeniczność i zdolność przeinaczania się, to kobieta kameleon, żywa ikona modelingu. „Never complain, never explain”. Tym mottem zdobyła szczyty nieosiągalne dla innych. Mimo ciągłej obecności w mediach, nie pierdoli bzdur, nie wali sobie selfie (ma anonimowe konto na Instagramie do podglądania znajomych), ogranicza się do bycia modelką, ambasadorką, bywa projektantką, a ostatnio i szefową własnej agencji modelek Kate Moss Agency. Klasa. Czasami bywa DJką i pije szampana z gwinta. Na bogato. Nasza Anja, z wiecznym ustnym rozwarciem, jak spragnione wody dzieci z Etiopii, mogłaby ewentualnie podawać jej Marlboro w trakcie lunchu. To zresztą ciekawe, że taka ikona mody nigdy z Kate nie współpracowała. Ewentualnie przejmowała po niej robotę. Jak już produkt się opatrzył, można było wynająć tańszą wersję luksusu. Ale to nie tekst o lekturach szkolnych i „Naszej Szkapie” tylko o modzie. Pozwólmy Konopnickiej odpoczywać w grobie.

Polecam – #FETYSZlight: wywiad z Karolina Korwin-Piotrowską – “Recenzowanie stało się sportem, który …”

Kiedy usłyszałem, że polski dom mody, atelier z siedzibą w Gdańsku, Reserved, otwiera sklep w Londynie, lekko mnie zamiotło. Zawsze miałem „zero temptation” żeby robić tam zakupy, to była dla mnie taka marka jak Carry, Diverse albo Top Secret. Czyli ubrania dla nikogo. Taki bardziej styl chcę mieć bezpieczne „lajki na fejsie” dla rybaka amatora niż „oldskulowego Jo” z „dziarami ho ho”. Ale jako że ja jestem ciekawy świata jak pies myśliwski, postanowiłem obadać teren i udałem się tam na zakupy, też z nosem przy glebie, żeby mnie nikt nie rozpoznał. Co więcej, misję zakończyłem sukcesem (brawo Ty!), wynalazłem kilka bluz, które przypomniały mi sielankę stylistyczną z lat 90-tych i dumnie w nich teraz paraduje. Odwołuję więc tego rybaka amatora. Nie będę z siebie idioty robił. Rybak szuka żony. Nad jeziorem Bajer. O tak. Nie boli mnie to porównanie. Ale wracając do tematu, oni otwierają sklep, ja się czaję na jakieś newsy jak mucha przy krowim gównomacie odbytu i nagle news spada na mnie jak to krowie łajno na tę muchę – uderzenie śmiertelne – death drop. Reserved wybrało sobie Kate Moss na twarz marki. I widzę zdjęcie promujące to kulturalne wydarzenie w modzie polskiej, wydarzenie stulecia, „KATE MOSS X RESERVED backstage” i obiecuje mi ono orgazm. Kaśka, artystycznie rozmazana zjazdem, ma na sobie lśniący płaszcz kolorze bordowym i on jest niby z lateksu, a tak naprawdę z takiej najmodniejszej od paru sezonów tkaniny, która wygląda jak przeciwdeszczowy baldachim na rynku warzywnym, a tak naprawdę jest bardzo miękki w dotyku i błyszczy… Taki Matrix i Kobieta Kot, ale rozgotowane. Rok temu Versus Versace robiło z tego kolekcję, więc wiem co to, ale nazwy nie pamiętam. Pewnie Poliester tajwański, ale na tę chwilę, co innego chodzi mi po głowie. Zdjęcie. Zdjęcia. KAMPANIA. Zatem ja, wazelinka, renia gotowa, będzie masturbando. Specjalnie nie zabawiałem się przez kilka dni, żeby doznania były silniejsze. Jak już strzelać to turbo, stereo, nigdy nie mono. Tego nauczyła mnie w liceum Gretkowska i tego się trzymać będę do końca życia.

Polecam –  #FETYSZlight: #Sława Karoliny Korwin-Piotrowskiej na grillu

Wczoraj, już nieco sfrustrowany i stremowany, przebierałem palcami na klawiaturze i szukałem obiecanej sesji zdjęciowej. Znalazłem na Instagramie. Momentalnie opuchlizna palców zeszła, a junior kompletnie się oderekcjonował, bunt członka i emocji. Moja pierwsza myśl brzmiała co to za „face demolation”?! Owszem, jest Kate, są zdjęcia, jest płaszczyk, są spodnie i kiecunia z tego samego materiału, ale czy to zdjęcia z jakiegoś „rolowania blanta na bekstejdżu”? Kaśka przyszła i zawołała, hej, dajta „jakąś sodę, jakiś juice” z tej Polski, „chcę zresetować się”. I oni zamiast jej jebnąć Chopina czy tam Żołądkową Gorzką podali jej przecier z marchwi… bo coś poszło nie tak. Bo to jest artystyczny Kubuś. Niby samo zdrowie, owoce, warzywka, a cukrów tyle, że dawka zabiłaby diabetyka. No ale Kate to Kate. Fenomen tej kobiety polega na tym, że ona się obroni, nawet na zdjęciu z wiatrakiem, który pewnie pożyczono z koncertu od Beyonce. Mimo że wygląda jak po kresce, albo od razu wypisaną ma na twarzy świeżość jednego grama, wygląda cool. Z gęby trochę ciocia Grażyna, ale po pierwszej kresce zawsze nieco wykrzywia. Szukam zatem innego winnego. Daniel Jackson, brytyjski fotograf. Wbijam mu się w portfolio. No i chłop niegłupi, kampanie dla Helmuta Langa, Jimmy Choo, Diora, a tu odpierdolił jakieś foto żelki bez żelatyny. Wyszedł kisiel. Ni to smaczne ni śmieszne. Drogie Reserved, pytam, jak można mieć na planie najlepszą na świecie top modelkę i zrobić najbrzydszą na świecie kampanię reklamową? Bo ona wygląda jak relacja z backstage ’u. Sesja zdjęciowa z Polsatowskich „Pamiętników z wakacji” byłaby bardziej zjawiskowa, mięsny jeż prezentowałby się przy tym gównie iście jak szczyt fotografii, photo couture! I mimo śmieszności całej sytuacji, widzę tu jeszcze jedną sprawę, którą chyba starano się bardzo zatuszować, a mianowicie, zrzynkę. No, ale Viola Piekut aka Tom Ford po polsku udowodniła już, że w tym kraju wszystko można i wszystko się może zdarzyć, gdy głowa pełna marzeń, wystarczy tylko ściągnąć, wystarczy chcieć, oho, wszystko zerżnąć zdarza się. Otóż całe to przedsięwzięcie, które zapewne kosztowało fortunę, Kate Moss x Reserved, wygląda nieco jak sesja, którą znakomity Peter Lindbergh zrobił dla VOGUE Italia (https://www.kaltblut-magazine.com/kate-moss-unphotoshoped-by-peter-lindbergh ) dwa lata temu. Peter słynie z tego, że niczego nie retuszuje. Była więc Kaśka z nieodłącznym papierosem, potargana, nogi koziołka Matołka, chłopięca budowa ciała, żadnego wcięcia w talii, zezik, słynne spojrzenie po zajebaniu kreski no i podobnie wyglądający wyżej wspomniany płaszczyk. Kokainowa Kasieńka w najlepszym wydaniu. Bez zbytnich grymasów, bez cudowania, po prostu – naturalne światło dla genialnie odbijającej go gwiazdy.

Polecam  – #FETYSZlight: Villas. Nic przecież nie mam do ukrycia

Widziałem w życiu wiele sesji zdjęciowych. W kilku nawet uczestniczyłem. I proszę mi uwierzyć, naprawdę trzeba mieć talent do tego, aby wszystko spieprzyć, kiedy ma się dobry team. A przede wszystkim taki budżet. Nie wiem, czy jest to już oficjalny Kate Moss X Reserved, ale hula w mediach. Zastanawiam się też nad jeszcze innym faktorem. Dlaczego, polska marka, która przebija się zagranicę, zamiast promować zdolnego Polaka, zamiast zatrudnić taką Zuzkę Krajewską, Bartka Wieczorka czy nawet Alexiego Lubomirskiego (Tyszki nie wspominam z premedytacją), zatrudnia kogoś cudzego, pożyczonego i autoryzuje taki szajs? Miało być z rozmachem i ZAGRANICO, a wyszło jak zwykle, „o co kaman no”, „zrobię Ci hardcore”. Reserved miało szansę mieć kampanię o której mówić będzie cały świat, przy okazji otwarcia ich pierwszego butiku w Londynie. Niestety, ten obraz nędzy i rozpaczy sprawia, że nadal nie eksajtuję się, ale „podniósł mi się floor, chce zresetować się”. I ponownie czuję „zero temptation” aby iść i zostawić tam moje pieniądze.

Więcej – TU.

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”578″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_imagebrowser” ajax_pagination=”0″ ngg_triggers_display=”never” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]Tekst: Bartek Fetysz z Londynu.

 

lifestyle

Czy POLSKA obroni się przed ROSJĄ? Piotr „Soyers” Soyka z „Siły Specjalne Polska” o zagrożeniu wojny

Opublikowano

w dniu

przez

Kontynuuj czytanie

news

TEDx Kamionek 2024: Rewolucja AI, Sztuki i Architektury – Oto, co czeka Nas w Przyszłości!

Opublikowano

w dniu

przez

Konferencja TEDx Kamionek | Beyond Boundaries połączyła technologie, sztukę i kreatywność w Warszawie. W wydarzeniu wzięli udział innowatorzy, którzy zdradzili, jak przyszłość sztucznej inteligencji i wirtualnych społeczeństw wpłynie na naszą rzeczywistość.

28 listopada 2024 roku w warszawskiej Hali Koszyki miało miejsce jedno z najważniejszych wydarzeń tego roku – TEDx Kamionek | Beyond Boundaries: Ai, Art & Architecture. Konferencja, będąca częścią wystawy Artintell, zgromadziła artystów, naukowców oraz twórców, którzy wspólnie dyskutowali o roli technologii w sztuce, architekturze oraz przyszłości wirtualnych społeczeństw. To był dzień pełen inspiracji, który pozwolił uczestnikom spojrzeć na przyszłość z zupełnie nowej perspektywy.

Wydarzenie otworzył Piotr Senkus, który podkreślił wartość konferencji TEDx jako miejsca wymiany myśli i promowania innowacyjnych idei. Po jego przemowie, Michał Domański przejął prowadzenie, zapraszając pierwszych prelegentów – Pawła Garusa i Jerzego Woźniaka z zespołu mode:lina. Ich wystąpienie udowodniło, że ograniczenia – zarówno technologiczne, jak i finansowe – mogą stać się motorem napędowym dla kreatywności. Architekci zaprezentowali swoje unikalne podejście do projektowania, w którym z pozornie zwykłych materiałów powstają niesamowite, funkcjonalne i estetyczne przestrzenie.

POLECAMY: Czy Polska jest gotowa na związki partnerskie? Kassin i Pursa o tajnikach udanej relacji

Drugim mówcą konferencji był Matt Szymanowski, reżyser i założyciel Pluto Studios, który przybliżył zjawisko sztucznej inteligencji w przemyśle filmowym. Podczas swojego wystąpienia opowiedział o projekcie “A Human Future”, który łączy dokumentalne obrazy z dziełami tworzonymi przez AI. Szymanowski wskazał, że technologia pozwala nie tylko na rozszerzenie granic kreatywności, ale również stawia pytania etyczne, szczególnie w kwestii roli twórców w tym nowym ekosystemie.

Kolejny prelegent, Krzysztof Syruć, artysta wizualny, pokazał, jak matematyka może być wykorzystywana do tworzenia sztuki. Jego prace, będące połączeniem algorytmów i malarstwa, udowodniły, że sztuka może mieć nie tylko estetyczne, ale i naukowe fundamenty.

Nie projektuję moich dzieł – pozwalam, by proces twórczy prowadził mnie w nieznane – powiedział Krzysztof Syruć.

Ostatnim prelegentem był Atilla Arda Beşen, CEO VolareVers, który zaprezentował wizję wirtualnych społeczeństw. Jego wystąpienie skupiło się na roli, jaką wirtualna rzeczywistość i sztuczna inteligencja mogą odgrywać w tworzeniu nowych form interakcji społecznych. Beşen przekonywał, że w przyszłości wirtualne społeczeństwa mogą zrewolucjonizować nasze życie, pod warunkiem, że będą inkluzywne i odpowiedzialne.

Wirtualne społeczeństwa to rewolucja, która wymaga od nas etyki, odpowiedzialności i
współpracy – mówił Beşen

POLECAMY: Mężczyźni są coraz słabsi? Joanna Kurowska o SILE kobiet

Konferencja TEDx Kamionek była pełna inspiracji, łącząc w sobie pasję, technologię i sztukę. Wydarzenie nie tylko zainspirowało uczestników, ale także wyznaczyło kierunki rozwoju w wielu dziedzinach. Z pewnością zapoczątkowało to fascynującą dyskusję, której echa będą słyszalne jeszcze długo po jej zakończeniu. Już teraz organizatorzy zapowiadają kolejną edycję konferencji TEDx Kamionek, która odbędzie się 13 marca 2025 roku, a program zapowiada się równie interesująco.

Podczas wydarzenia szczególne podziękowania zostały skierowane do patronów medialnych, w tym portalu Przeambitni.pl, który aktywnie wspierał wydarzenie, umożliwiając szeroką relację z tego wyjątkowego spotkania. Przeambitni.pl to jeden z kilku patronów, którzy przyczynili się do sukcesu TEDx Kamionek, zapewniając rozgłos i docierając do szerszej publiczności.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Michał Wiśniewski pójdzie siedzieć? „Niszczycie mi życie”

Atilla Arda Beşen
Paweł Garus i Jerzy Wozniak, założyciele studia projektowego modelina
Michał Domański i logotypy patronów medialnych wystawy Artintell
Matt Szymanowski
Krzysztof Syruć (Proembrion)

źródło/fot – informacja prasowa

SJ

Kontynuuj czytanie

lifestyle

System rozumienia kierowcy Volvo EX90 wśród najlepszych wynalazków 2024 według magazynu TIME

Opublikowano

w dniu

przez

System rozumienia kierowcy zastosowany w nowym, w pełni elektrycznym SUV-ie Volvo EX90, został uznany przez magazyn TIME za jeden z najlepszych wynalazków roku 2024.  Innowacyjna technologia szwedzkiego producenta została wyróżniona w kategorii Automotive, potwierdzając wiodącą pozycję Volvo w zakresie bezpieczeństwa samochodowego.

Magazyn TIME opublikował coroczną listę 200 przełomowych innowacji, które ułatwiają codziennie życie ludzi na całym świecie. Wśród wyróżnionych rozwiązań w motoryzacji znalazł się system rozumienia kierowcy, stanowiący standardowe wyposażenie nowego elektrycznego SUVa, Volvo EX90. Ta pionierska technologia monitoruje w czasie rzeczywistym stan psychofizyczny osoby prowadzącej pojazd, wykrywając oznaki zmęczenia, rozproszenia uwagi czy osłabienia. W razie potrzeby system może aktywnie wspomóc kierowcę, podnosząc tym samym poziom bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego.

System działa wieloetapowo, dostosowując poziom interwencji do rozwoju sytuacji. W przypadku wykrycia nieprawidłowości, początkowo wysyła delikatne sygnały do kierowcy, które – przy braku reakcji – stopniowo zwiększają swoją intensywność. W sytuacjach krytycznych, takich jak zaśnięcie za kierownicą, Volvo EX90 jest w stanie samodzielnie i bezpiecznie zatrzymać pojazd oraz uruchomić światła awaryjne, skutecznie ostrzegając innych uczestników ruchu.

EX90 to najbezpieczniejszy samochód w historii Volvo – mówi Jim Rowan, dyrektor generalny Volvo Cars. Chociaż wszystkie nasze samochody tworzymy zgodnie z najwyższymi standardami bezpieczeństwa, to z każdym kolejnym wdrożeniem przesuwamy granice możliwości jeszcze dalej. W imieniu całego zespołu Volvo Cars dziękuję i cieszę się, że TIME docenia nasze osiągnięcia w dziedzinie bezpieczeństwa w motoryzacji.

System rozumienia kierowcy w EX90 to efekt ponad 50 lat badań nad zachowaniami kierowców. Ta innowacyjna technologia stanowi kolejny krok w realizacji ambitnego celu Volvo Cars – całkowitej eliminacji wypadków drogowych. Bazując na analizie tego, jak kierowcy korzystają z pojazdów na co dzień, system zapewnia inteligentne wsparcie dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkownika, podnosząc tym samym poziom bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego.

Bezpieczeństwo jest wpisane w DNA marki Volvo. Najlepszym tego przykładem są trzypunktowe pasy bezpieczeństwa – przełomowy wynalazek wprowadzony przez Volvo w 1959 roku i udostępniony bezpłatnie całej branży motoryzacyjnej. Szacuje się, że to pionierskie rozwiązanie do dziś uratowało nawet *milion ludzkich istnień.

Dziś Volvo Cars wyznacza kolejne standardy bezpieczeństwa. Nowy, w pełni elektryczny flagowy SUV EX90 otwiera nową erę bezpieczeństwa historii marki. To nie tylko samochód zapewniający najwyższy poziom ochrony, ale także inteligentny partner w codziennych podróżach. Dzięki możliwości uczenia się na podstawie zbieranych danych i regularnym aktualizacjom online, EX90 będzie stale doskonalił swoje możliwości.

Informacje dodatkowe:

  • Szacowana liczba ochronionych uczestników wypadków, wynosząca milion, bazuje na statystykach z wypadków i analizie stosowania pasów bezpieczeństwa.
  • W tegorocznym zestawieniu innowacji, TIME szczególną uwagę poświęcił rozwijającym się dziedzinom, takim jak ochrona zdrowia, sztuczna inteligencja i zielona energia. Kandydatury oceniano pod kątem oryginalności, skuteczności, ambicji i wpływu. Listę najlepszych wynalazków TIME w 2024 roku można przeczytać tutaj.
Volvo EX90 Sand Dune Exterior
Volvo EX90 Sand Dune Interior
Volvo EX90 Vapour Grey Extrior
Volvo EX90 Driver Understanding System Hero
Kontynuuj czytanie

tech

Globalna sprzedaż Volvo Cars wzrosła w październiku o 3 procent

Opublikowano

w dniu

przez

Volvo Cars sprzedało w październiku 61 686 samochodów na całym świecie, co oznacza wzrost o 3% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Na tempo wzrostu globalnej sprzedaży wpłynęły głównie wyniki modeli zelektryfikowanych (elektrycznych i hybryd plug-in) w Europie. W Polsce z kolei, zarejestrowano 1 092 nowych Volvo, dając ponad 21% wzrost rok do roku.

Choć na rynku amerykańskim i chińskim Volvo odnotowało spadki ogólnej sprzedaży, to zainteresowanie pojazdami elektrycznymi utrzymuje się na stabilnym poziomie. Wyniki jednoznacznie wskazują, że do elektromobilności przekonuje się coraz więcej konsumentów na całym świecie.

Sprzedaż modeli zelektryfikowanych – w pełni elektrycznych i hybryd plug-in – wzrosła o 40%
w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, stanowiąc prawie połowę wszystkich samochodów sprzedanych w październiku (48%). Udział samochodów elektrycznych wyniósł 22% całkowitej sprzedaży w ubiegłym miesiącu.

Łączna globalna sprzedaż w okresie od stycznia do października wyniosła 622 608 samochodów, co oznacza wzrost o 9% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku.

W Europie w październiku sprzedano 30 167 samochodów, a liczba ta wzrosła o 21% rok do roku. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych Volvo Cars wzrosła o 46% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.  66% wszystkich samochodów sprzedanych na starym kontynencie stanowiły modele szwedzkiej firmy.

W Stanach Zjednoczonych sprzedaż spadła o 17%, uzyskując poziom 9 360 egzemplarzy. Mimo to, sprzedaż modeli zelektryfikowanych wzrosła o 18% rok do roku, w tym nastąpił wzrost sprzedaży hybryd plug-in o 67%.

Volvo Cars sprzedało w Chinach 13 502 samochody, co oznacza spadek o 10% w porównaniu
z październikiem 2023 roku. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych osiągnęła poziom 1 436 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 23% rok do roku.

W październiku najpopularniejszym modelem na całym świecie było Volvo XC60 ze sprzedażą na poziomie 19 846 sztuk (2023: 20 212), następnie XC40/EX40 z łączną sprzedażą 14 088 sztuk (2023: 17 022) oraz XC90 z wynikiem 8 517 sztuk (2023: 7 961).

W ubiegłym miesiącu na polskie ulice wyjechały kolejne 1 092 nowe samochody osobowe Volvo. Łączna liczba rejestracji od początku tego roku wynosi już 12 910 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 21,5% rok do roku. Udział Volvo w całym rynku aut osobowych to obecnie 2,9%, a modelem cieszącym się największym zainteresowaniem Polaków pozostaje niezmiennie Volvo XC60, którego w październiku dostarczono 618 egzemplarzy, a od początku roku już 5 108 szt.

Październik 2024Październik 2023ZmianaSty-paź 2024Sty-paź 2023Zmiana
Europa30 16724 89221%304 586233 66130%
Zelektryfikowane19 97613 66346%198 621138 98943%
 – Elektryczne9 8307 00940%113 29059 77590%
 – Plug-in hybrid10 1466 65452%85 33179 2148%
Mild hybrids/ICE10 19111 229-9%105 96594 67212%
Chiny13 50215 041-10%126 539138 969-9%
Zelektryfikowane1 4361 16623%11 41812 298-7%
 – Elektryczne2412372%3 1992 76816%
 – Plug-in hybrid1 19592929%8 2199 530-14%
Mild hybrids/ICE12 06613 875-13%115 121126 671-9%
USA9 36011 296-17%98 907103 421-4%
Zelektryfikowane3 5743 04118%33 33629 38713%
 – Elektryczne5711 240-54%4 32612 083-64%
 – Plug-in hybrid3 0031 80167%29 01017 30468%
Mild hybrids/ICE5 7868 255-30%65 57174 034-11%
Inne rynki8 6578 6320%92 57692 9680%
Zelektryfikowane4 9093 47341%43 26933 89728%
 – Elektryczne2 7982 00340%26 17616 49259%
 – Plug-in hybrid2 1111 47044%17 09317 405-2%
Mild hybrids/ICE3 7485 159-27%49 30759 071-17%
Suma61 68659 8613%622 608569 0199%
Zelektryfikowane29 89521 34340%286 644214 57134%
 – Elektryczne13 44010 48928%146 99191 11861%
 – Plug-in hybrid16 45510 85452%139 653123 45313%
Mild hybrids/ICE31 79138 518-17%335 964354 448-5%

Volvo Cars w 2023 
W ujęciu całorocznym, Volvo Car Group odnotowało rekord dochodu operacyjnego na poziomie 25,6 miliardów koron szwedzkich. Przychód wyniósł historyczne 399,3 miliarda koron, podczas gdy globalna sprzedaż osiągnęła poziom 708 716 samochodów.

Kontynuuj czytanie

HITY

Copyright © 2019 Przeambitni.pl. Stworzona z miłością