Śledź nas

lifestyle

#FETYSZlight: słów kilka o naczelnych hejtu w necie [felieton]

Opublikowano

w dniu

„Hejter” to ulubione słowo wszystkich celebrytek/celebrytów i hord ich fanów w 2017 roku w Polsce.

Słowo to rozpowszechnił ulubiony śniadaniowy dziennikarz Polaków, Jarosław Kuźniar, który nie wiadomo po co, na co i w jaki sposób zasiadł na kanapie do porannej kromeczki i kawki, ku małej radości jego ówczesnej koleżanki Anny Kalczyńskiej. Wszak ona przyjmowała w głowie bierzmowanie i chrzty święte z przerażenia, kiedy on tylko otwierał usta. Nawet jak ziewał. Razem tworzyli niezapomniany duet Drombo (kto oglądał kreskówki i jest w moim wieku, wie o czym mówię, a kto nie – niech zapyta doktora Google). Według Jarosława, który zresztą zablokował mnie po jednym poście na swoim Twitterze – wszyscy, którzy nie znosili jego aparycji, wymowy, arogancji i ego wielkości NBA – to hejterzy.

Polecamy – #FETYSZlight: Polskie cierpienie narodu?

Nie wiem, dlaczego, telewizje niesamowicie polubiły to słowo i rozpoczęły batalię przeciw niemu, w sensie, zapłać i zwierz się na naszej infolinii, omówimy to przy porannej kawie. TAK czy NIE. HEJT czy nie? Ta akcja przypomniała mi akcję przylep Kropka na telewizor i naświetlaj go za pomocą telewizyjnej radioterapii – bez skutków ubocznych, wygrasz nagrodę. Naświetlanie odbywało się wtedy, gdy pewna telewizja nadawała jakiś tam program i wtedy należało rozkraczyć Kropka i dać mu telewizyjne dymanie. Jak został wystarczająco wydymany to można było go wysłać i zdobywać nagrody. Zresztą można ich było naświetlać tyle ile się chciało. Takie prawie kolekcjonowanie Pokemonów. Ino bez Pokemonowych walk potem. Zabrakło żetonów na dodatkową frajdę.

Polecamy – #FETYSZLight i MACY GRAY, czyli nie kolejna celebrytka!

„Hate”. Po polsku nienawiść. Wszyscy wiemy, co ono oznacza, mam w końcu inteligentnych Czytelników. Nie mogę pojąć, dlaczego, nagle stworzono słowo „hater”, czyli X-man, który nienawidzi kogoś, albo czegoś. W Polsce sięgnęło to takiego wyolbrzymienia, że nawet spory fiut w erekcji nie jest w stanie sprostać tejże wielkości. Tak zwana konstruktywna krytyka przestała istnieć. Ku uciesze wszystkich celebrytek. Teraz jak masz napompowany ryj tak, że pory masz rozszerzone do wielkości wulkanu, ledwo się uśmiechasz, a czoło spowija Ci zastygła mgiełka spermy z nocy poprzedniej i nie masz gimnastyki twarzy, wyglądasz jak Joker, ale ubierasz Polki i wysłuchujesz ich „Wybacz Mi” historii, to jesteś przecież Matką Teresą z Gowidlina. Jak robisz na ściankach „Wagina Shore”, a za nimi Warszawską Masarkę Ch..a Ustami, to przecież zasługujesz na role w teatrze i Oskara, sorry, Orła. Mimo, że orły wywijasz tylko za tą ścianką na ustawkach z fotografami. Jak jeździsz do Dubaju, ale kochasz zwierzątka, mimo że lubisz klocki na klatę, i nie mówię tu o Lego, to przecież jesteś Czerwony Krzyż, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Jak dymasz się z jednym dla sławy, ale nie wychodzi, i robisz dziecko z drugim to jesteś Matka Polka. A jak jesteś Matka Polka, ale nie masz aktorskiej kariery i skręcasz lolki, kiedy rada nadzorcza w postaci ojca zajmuje się dzieciakami to jesteś EKO zielarką. A kiedy ustawiasz się na randki ze sztywnym palem Azji to jesteś kulturoznawcą. A jak tych wszystkich opcji nie popierasz jako dziennikarz, felietonista, to jesteś ludzką hybrydą. Podłym chamem. Kutafonem. Zazdrośnikiem. Hejterem.

Szanowni Państwo, istnieje coś takiego jak wolność słowa i konstruktywna krytyka. Nie dajmy się zwariować. Proszę mi nie wmawiać, że słowa takie jak „pizda”, „chuj”, „kurwa” czy „pierdolę” to słowa brzydkie. Otóż nie, wszak zagranicą należą do encyklopedii słowa polskiego i każdy je zna. Przestańmy banować, jak to się modnie teraz mówi, język, którego używamy na co dzień. Dlaczego my, media czy niezależni dziennikarze czy felietoniści mamy nie wypowiadać się wprost o tym, że ktoś zrobił sobie z twarzy ZIEMIA, OGIEŃ, WODA, WIATR, SERCE – KAPITAN PLANETA, czy też Alien vs Predator? Czy jeżeli piszę, że panienka, która pokazuje na czerwonym dywanie cipkę, nie ma klasy, ale bije od niej odór kurwiszona to hejtuję? Nie! Bez nas i bez reprymendy dla mediów i samych zainteresowanych, Proszę Państwa, te kukły, te sztuczne cycki, dupy, Woseby, bo dziewczyny lubią brąz, zajmą miejsce ludzi, o których naprawdę chcemy czytać, bo czegoś dokonali bez plastyki wagin, ust, mózgów. Nie godzę się na to, żeby zoperowana do granic możliwości cizia, wmawiała mi, że ma dietę git i zmieniła jej rysy twarzy. Nie godzę się na to, żeby jakiś Maszkaron, Pokemon nowej generacji opowiadał mi jak mam chować swoje dzieci w wózkach za pół miliona. Nie godzę się na to, żeby jakiś gotowy na emeryturę cwel, wciskał mi jingle w moją wypowiedź, kiedy brakuje mu słów i kiedy mówię coś mądrego. Jingle Bells to się śpiewa w grudniu, a nie, kiedy mordę zalewa suchota i jest gniot.

Kilka lat temu, ktoś, w ogóle i w szczególe, nazwał mnie „Naczelnym Hejterem Internetu”. Bo zawsze mówiłem to, co myślę. Od kiedy myślenie stało się hejtowaniem? Zawsze sądziłem, myślenie to sztuka i że hejterzy to takie anonimowe trolle, bez ryja, bez odwagi i nie na pokaz, a przecież ja – jako ten naczelny – podpisuję się pod wszystkim gębą oraz imieniem i nazwiskiem. Proszę Państwa, dziennikarstwo, a przede wszystkim sztuka pisania felietonów, czyli subiektywnej formy wypowiedzi, polega na braku hamulców. Nie zamierzam hamować się w życiu. Ani nie zamierzam hamować swojego języka. Czy to jako cham czy bezużyteczny hamulec.

Zobacz również – #FETYSZlight: Polskie cierpienie narodu?

 

Autor tekstu: Bartek Fetysz z Londynu.

Bądź na bieżąco z informacjami o gwiazdach – polub Nas na Facebook’u.

lifestyle

Czy POLSKA obroni się przed ROSJĄ? Piotr „Soyers” Soyka z „Siły Specjalne Polska” o zagrożeniu wojny

Opublikowano

w dniu

przez

Kontynuuj czytanie

news

TEDx Kamionek 2024: Rewolucja AI, Sztuki i Architektury – Oto, co czeka Nas w Przyszłości!

Opublikowano

w dniu

przez

Konferencja TEDx Kamionek | Beyond Boundaries połączyła technologie, sztukę i kreatywność w Warszawie. W wydarzeniu wzięli udział innowatorzy, którzy zdradzili, jak przyszłość sztucznej inteligencji i wirtualnych społeczeństw wpłynie na naszą rzeczywistość.

28 listopada 2024 roku w warszawskiej Hali Koszyki miało miejsce jedno z najważniejszych wydarzeń tego roku – TEDx Kamionek | Beyond Boundaries: Ai, Art & Architecture. Konferencja, będąca częścią wystawy Artintell, zgromadziła artystów, naukowców oraz twórców, którzy wspólnie dyskutowali o roli technologii w sztuce, architekturze oraz przyszłości wirtualnych społeczeństw. To był dzień pełen inspiracji, który pozwolił uczestnikom spojrzeć na przyszłość z zupełnie nowej perspektywy.

Wydarzenie otworzył Piotr Senkus, który podkreślił wartość konferencji TEDx jako miejsca wymiany myśli i promowania innowacyjnych idei. Po jego przemowie, Michał Domański przejął prowadzenie, zapraszając pierwszych prelegentów – Pawła Garusa i Jerzego Woźniaka z zespołu mode:lina. Ich wystąpienie udowodniło, że ograniczenia – zarówno technologiczne, jak i finansowe – mogą stać się motorem napędowym dla kreatywności. Architekci zaprezentowali swoje unikalne podejście do projektowania, w którym z pozornie zwykłych materiałów powstają niesamowite, funkcjonalne i estetyczne przestrzenie.

POLECAMY: Czy Polska jest gotowa na związki partnerskie? Kassin i Pursa o tajnikach udanej relacji

Drugim mówcą konferencji był Matt Szymanowski, reżyser i założyciel Pluto Studios, który przybliżył zjawisko sztucznej inteligencji w przemyśle filmowym. Podczas swojego wystąpienia opowiedział o projekcie “A Human Future”, który łączy dokumentalne obrazy z dziełami tworzonymi przez AI. Szymanowski wskazał, że technologia pozwala nie tylko na rozszerzenie granic kreatywności, ale również stawia pytania etyczne, szczególnie w kwestii roli twórców w tym nowym ekosystemie.

Kolejny prelegent, Krzysztof Syruć, artysta wizualny, pokazał, jak matematyka może być wykorzystywana do tworzenia sztuki. Jego prace, będące połączeniem algorytmów i malarstwa, udowodniły, że sztuka może mieć nie tylko estetyczne, ale i naukowe fundamenty.

Nie projektuję moich dzieł – pozwalam, by proces twórczy prowadził mnie w nieznane – powiedział Krzysztof Syruć.

Ostatnim prelegentem był Atilla Arda Beşen, CEO VolareVers, który zaprezentował wizję wirtualnych społeczeństw. Jego wystąpienie skupiło się na roli, jaką wirtualna rzeczywistość i sztuczna inteligencja mogą odgrywać w tworzeniu nowych form interakcji społecznych. Beşen przekonywał, że w przyszłości wirtualne społeczeństwa mogą zrewolucjonizować nasze życie, pod warunkiem, że będą inkluzywne i odpowiedzialne.

Wirtualne społeczeństwa to rewolucja, która wymaga od nas etyki, odpowiedzialności i
współpracy – mówił Beşen

POLECAMY: Mężczyźni są coraz słabsi? Joanna Kurowska o SILE kobiet

Konferencja TEDx Kamionek była pełna inspiracji, łącząc w sobie pasję, technologię i sztukę. Wydarzenie nie tylko zainspirowało uczestników, ale także wyznaczyło kierunki rozwoju w wielu dziedzinach. Z pewnością zapoczątkowało to fascynującą dyskusję, której echa będą słyszalne jeszcze długo po jej zakończeniu. Już teraz organizatorzy zapowiadają kolejną edycję konferencji TEDx Kamionek, która odbędzie się 13 marca 2025 roku, a program zapowiada się równie interesująco.

Podczas wydarzenia szczególne podziękowania zostały skierowane do patronów medialnych, w tym portalu Przeambitni.pl, który aktywnie wspierał wydarzenie, umożliwiając szeroką relację z tego wyjątkowego spotkania. Przeambitni.pl to jeden z kilku patronów, którzy przyczynili się do sukcesu TEDx Kamionek, zapewniając rozgłos i docierając do szerszej publiczności.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Michał Wiśniewski pójdzie siedzieć? „Niszczycie mi życie”

Atilla Arda Beşen
Paweł Garus i Jerzy Wozniak, założyciele studia projektowego modelina
Michał Domański i logotypy patronów medialnych wystawy Artintell
Matt Szymanowski
Krzysztof Syruć (Proembrion)

źródło/fot – informacja prasowa

SJ

Kontynuuj czytanie

lifestyle

System rozumienia kierowcy Volvo EX90 wśród najlepszych wynalazków 2024 według magazynu TIME

Opublikowano

w dniu

przez

System rozumienia kierowcy zastosowany w nowym, w pełni elektrycznym SUV-ie Volvo EX90, został uznany przez magazyn TIME za jeden z najlepszych wynalazków roku 2024.  Innowacyjna technologia szwedzkiego producenta została wyróżniona w kategorii Automotive, potwierdzając wiodącą pozycję Volvo w zakresie bezpieczeństwa samochodowego.

Magazyn TIME opublikował coroczną listę 200 przełomowych innowacji, które ułatwiają codziennie życie ludzi na całym świecie. Wśród wyróżnionych rozwiązań w motoryzacji znalazł się system rozumienia kierowcy, stanowiący standardowe wyposażenie nowego elektrycznego SUVa, Volvo EX90. Ta pionierska technologia monitoruje w czasie rzeczywistym stan psychofizyczny osoby prowadzącej pojazd, wykrywając oznaki zmęczenia, rozproszenia uwagi czy osłabienia. W razie potrzeby system może aktywnie wspomóc kierowcę, podnosząc tym samym poziom bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego.

System działa wieloetapowo, dostosowując poziom interwencji do rozwoju sytuacji. W przypadku wykrycia nieprawidłowości, początkowo wysyła delikatne sygnały do kierowcy, które – przy braku reakcji – stopniowo zwiększają swoją intensywność. W sytuacjach krytycznych, takich jak zaśnięcie za kierownicą, Volvo EX90 jest w stanie samodzielnie i bezpiecznie zatrzymać pojazd oraz uruchomić światła awaryjne, skutecznie ostrzegając innych uczestników ruchu.

EX90 to najbezpieczniejszy samochód w historii Volvo – mówi Jim Rowan, dyrektor generalny Volvo Cars. Chociaż wszystkie nasze samochody tworzymy zgodnie z najwyższymi standardami bezpieczeństwa, to z każdym kolejnym wdrożeniem przesuwamy granice możliwości jeszcze dalej. W imieniu całego zespołu Volvo Cars dziękuję i cieszę się, że TIME docenia nasze osiągnięcia w dziedzinie bezpieczeństwa w motoryzacji.

System rozumienia kierowcy w EX90 to efekt ponad 50 lat badań nad zachowaniami kierowców. Ta innowacyjna technologia stanowi kolejny krok w realizacji ambitnego celu Volvo Cars – całkowitej eliminacji wypadków drogowych. Bazując na analizie tego, jak kierowcy korzystają z pojazdów na co dzień, system zapewnia inteligentne wsparcie dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkownika, podnosząc tym samym poziom bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego.

Bezpieczeństwo jest wpisane w DNA marki Volvo. Najlepszym tego przykładem są trzypunktowe pasy bezpieczeństwa – przełomowy wynalazek wprowadzony przez Volvo w 1959 roku i udostępniony bezpłatnie całej branży motoryzacyjnej. Szacuje się, że to pionierskie rozwiązanie do dziś uratowało nawet *milion ludzkich istnień.

Dziś Volvo Cars wyznacza kolejne standardy bezpieczeństwa. Nowy, w pełni elektryczny flagowy SUV EX90 otwiera nową erę bezpieczeństwa historii marki. To nie tylko samochód zapewniający najwyższy poziom ochrony, ale także inteligentny partner w codziennych podróżach. Dzięki możliwości uczenia się na podstawie zbieranych danych i regularnym aktualizacjom online, EX90 będzie stale doskonalił swoje możliwości.

Informacje dodatkowe:

  • Szacowana liczba ochronionych uczestników wypadków, wynosząca milion, bazuje na statystykach z wypadków i analizie stosowania pasów bezpieczeństwa.
  • W tegorocznym zestawieniu innowacji, TIME szczególną uwagę poświęcił rozwijającym się dziedzinom, takim jak ochrona zdrowia, sztuczna inteligencja i zielona energia. Kandydatury oceniano pod kątem oryginalności, skuteczności, ambicji i wpływu. Listę najlepszych wynalazków TIME w 2024 roku można przeczytać tutaj.
Volvo EX90 Sand Dune Exterior
Volvo EX90 Sand Dune Interior
Volvo EX90 Vapour Grey Extrior
Volvo EX90 Driver Understanding System Hero
Kontynuuj czytanie

tech

Globalna sprzedaż Volvo Cars wzrosła w październiku o 3 procent

Opublikowano

w dniu

przez

Volvo Cars sprzedało w październiku 61 686 samochodów na całym świecie, co oznacza wzrost o 3% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Na tempo wzrostu globalnej sprzedaży wpłynęły głównie wyniki modeli zelektryfikowanych (elektrycznych i hybryd plug-in) w Europie. W Polsce z kolei, zarejestrowano 1 092 nowych Volvo, dając ponad 21% wzrost rok do roku.

Choć na rynku amerykańskim i chińskim Volvo odnotowało spadki ogólnej sprzedaży, to zainteresowanie pojazdami elektrycznymi utrzymuje się na stabilnym poziomie. Wyniki jednoznacznie wskazują, że do elektromobilności przekonuje się coraz więcej konsumentów na całym świecie.

Sprzedaż modeli zelektryfikowanych – w pełni elektrycznych i hybryd plug-in – wzrosła o 40%
w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, stanowiąc prawie połowę wszystkich samochodów sprzedanych w październiku (48%). Udział samochodów elektrycznych wyniósł 22% całkowitej sprzedaży w ubiegłym miesiącu.

Łączna globalna sprzedaż w okresie od stycznia do października wyniosła 622 608 samochodów, co oznacza wzrost o 9% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku.

W Europie w październiku sprzedano 30 167 samochodów, a liczba ta wzrosła o 21% rok do roku. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych Volvo Cars wzrosła o 46% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.  66% wszystkich samochodów sprzedanych na starym kontynencie stanowiły modele szwedzkiej firmy.

W Stanach Zjednoczonych sprzedaż spadła o 17%, uzyskując poziom 9 360 egzemplarzy. Mimo to, sprzedaż modeli zelektryfikowanych wzrosła o 18% rok do roku, w tym nastąpił wzrost sprzedaży hybryd plug-in o 67%.

Volvo Cars sprzedało w Chinach 13 502 samochody, co oznacza spadek o 10% w porównaniu
z październikiem 2023 roku. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych osiągnęła poziom 1 436 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 23% rok do roku.

W październiku najpopularniejszym modelem na całym świecie było Volvo XC60 ze sprzedażą na poziomie 19 846 sztuk (2023: 20 212), następnie XC40/EX40 z łączną sprzedażą 14 088 sztuk (2023: 17 022) oraz XC90 z wynikiem 8 517 sztuk (2023: 7 961).

W ubiegłym miesiącu na polskie ulice wyjechały kolejne 1 092 nowe samochody osobowe Volvo. Łączna liczba rejestracji od początku tego roku wynosi już 12 910 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 21,5% rok do roku. Udział Volvo w całym rynku aut osobowych to obecnie 2,9%, a modelem cieszącym się największym zainteresowaniem Polaków pozostaje niezmiennie Volvo XC60, którego w październiku dostarczono 618 egzemplarzy, a od początku roku już 5 108 szt.

Październik 2024Październik 2023ZmianaSty-paź 2024Sty-paź 2023Zmiana
Europa30 16724 89221%304 586233 66130%
Zelektryfikowane19 97613 66346%198 621138 98943%
 – Elektryczne9 8307 00940%113 29059 77590%
 – Plug-in hybrid10 1466 65452%85 33179 2148%
Mild hybrids/ICE10 19111 229-9%105 96594 67212%
Chiny13 50215 041-10%126 539138 969-9%
Zelektryfikowane1 4361 16623%11 41812 298-7%
 – Elektryczne2412372%3 1992 76816%
 – Plug-in hybrid1 19592929%8 2199 530-14%
Mild hybrids/ICE12 06613 875-13%115 121126 671-9%
USA9 36011 296-17%98 907103 421-4%
Zelektryfikowane3 5743 04118%33 33629 38713%
 – Elektryczne5711 240-54%4 32612 083-64%
 – Plug-in hybrid3 0031 80167%29 01017 30468%
Mild hybrids/ICE5 7868 255-30%65 57174 034-11%
Inne rynki8 6578 6320%92 57692 9680%
Zelektryfikowane4 9093 47341%43 26933 89728%
 – Elektryczne2 7982 00340%26 17616 49259%
 – Plug-in hybrid2 1111 47044%17 09317 405-2%
Mild hybrids/ICE3 7485 159-27%49 30759 071-17%
Suma61 68659 8613%622 608569 0199%
Zelektryfikowane29 89521 34340%286 644214 57134%
 – Elektryczne13 44010 48928%146 99191 11861%
 – Plug-in hybrid16 45510 85452%139 653123 45313%
Mild hybrids/ICE31 79138 518-17%335 964354 448-5%

Volvo Cars w 2023 
W ujęciu całorocznym, Volvo Car Group odnotowało rekord dochodu operacyjnego na poziomie 25,6 miliardów koron szwedzkich. Przychód wyniósł historyczne 399,3 miliarda koron, podczas gdy globalna sprzedaż osiągnęła poziom 708 716 samochodów.

Kontynuuj czytanie

HITY

Copyright © 2019 Przeambitni.pl. Stworzona z miłością