W niedzielę, gdy serwis NaTemat.pl przeprowadzał redesign na stronie pojawiała się reklama nowego serialu HBO pt. ,,Pozostawieni” , który będzie opowiadał o zniknięciu 2% ludzkiej populacji. Agnieszka Niburska wyjaśnia, że na stronie pojawiły się tylko informację odnośnie daty premiery i nawiązująca do chwilowego zamknięcia serwisu reklama. Oczywiście stacja telewizyjna nie ograniczyła się tylko do internetu jako środka przekazu, ale też do telewizji i radia. Wykorzystano też mailing i o to cała afera! Blogerzy otrzymali wymyślone wypowiedzi na temat filmu, które rzekomo mieli wypowiedzieć inni blogerzy wraz z ich zdjęciami. Członkowie blogosfery nie brali udziału w tej promocji, nie wypowiadali się na temat reklamującego serial. Nie była to  jednak akcja masowa, a prywatnie wysyłane wiadomości. Mimo to autorzy blogów są oburzeni, gdyż wykorzystany został ich wizerunek. Powołują się na względy prawne i etyczne, zaprzeczają działaniom komercyjnym, mimo że logiczne jest to, że zarabiają na tekstach sponsorowanych. Dyrektor do spraw marketingu HBO w celu sprostowania całej sprawy wszystkim ,,poszkodowanym” wysłał wyjaśnienia i przeprosiny.


Nie ma więcej wpisów