Śledź nas

tech

Globalna sprzedaż Volvo Cars wzrosła w październiku o 3 procent

Opublikowano

w dniu

Volvo Cars sprzedało w październiku 61 686 samochodów na całym świecie, co oznacza wzrost o 3% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Na tempo wzrostu globalnej sprzedaży wpłynęły głównie wyniki modeli zelektryfikowanych (elektrycznych i hybryd plug-in) w Europie. W Polsce z kolei, zarejestrowano 1 092 nowych Volvo, dając ponad 21% wzrost rok do roku.

Choć na rynku amerykańskim i chińskim Volvo odnotowało spadki ogólnej sprzedaży, to zainteresowanie pojazdami elektrycznymi utrzymuje się na stabilnym poziomie. Wyniki jednoznacznie wskazują, że do elektromobilności przekonuje się coraz więcej konsumentów na całym świecie.

Sprzedaż modeli zelektryfikowanych – w pełni elektrycznych i hybryd plug-in – wzrosła o 40%
w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, stanowiąc prawie połowę wszystkich samochodów sprzedanych w październiku (48%). Udział samochodów elektrycznych wyniósł 22% całkowitej sprzedaży w ubiegłym miesiącu.

Łączna globalna sprzedaż w okresie od stycznia do października wyniosła 622 608 samochodów, co oznacza wzrost o 9% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku.

W Europie w październiku sprzedano 30 167 samochodów, a liczba ta wzrosła o 21% rok do roku. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych Volvo Cars wzrosła o 46% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.  66% wszystkich samochodów sprzedanych na starym kontynencie stanowiły modele szwedzkiej firmy.

W Stanach Zjednoczonych sprzedaż spadła o 17%, uzyskując poziom 9 360 egzemplarzy. Mimo to, sprzedaż modeli zelektryfikowanych wzrosła o 18% rok do roku, w tym nastąpił wzrost sprzedaży hybryd plug-in o 67%.

Volvo Cars sprzedało w Chinach 13 502 samochody, co oznacza spadek o 10% w porównaniu
z październikiem 2023 roku. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych osiągnęła poziom 1 436 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 23% rok do roku.

W październiku najpopularniejszym modelem na całym świecie było Volvo XC60 ze sprzedażą na poziomie 19 846 sztuk (2023: 20 212), następnie XC40/EX40 z łączną sprzedażą 14 088 sztuk (2023: 17 022) oraz XC90 z wynikiem 8 517 sztuk (2023: 7 961).

W ubiegłym miesiącu na polskie ulice wyjechały kolejne 1 092 nowe samochody osobowe Volvo. Łączna liczba rejestracji od początku tego roku wynosi już 12 910 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 21,5% rok do roku. Udział Volvo w całym rynku aut osobowych to obecnie 2,9%, a modelem cieszącym się największym zainteresowaniem Polaków pozostaje niezmiennie Volvo XC60, którego w październiku dostarczono 618 egzemplarzy, a od początku roku już 5 108 szt.

Październik 2024Październik 2023ZmianaSty-paź 2024Sty-paź 2023Zmiana
Europa30 16724 89221%304 586233 66130%
Zelektryfikowane19 97613 66346%198 621138 98943%
 – Elektryczne9 8307 00940%113 29059 77590%
 – Plug-in hybrid10 1466 65452%85 33179 2148%
Mild hybrids/ICE10 19111 229-9%105 96594 67212%
Chiny13 50215 041-10%126 539138 969-9%
Zelektryfikowane1 4361 16623%11 41812 298-7%
 – Elektryczne2412372%3 1992 76816%
 – Plug-in hybrid1 19592929%8 2199 530-14%
Mild hybrids/ICE12 06613 875-13%115 121126 671-9%
USA9 36011 296-17%98 907103 421-4%
Zelektryfikowane3 5743 04118%33 33629 38713%
 – Elektryczne5711 240-54%4 32612 083-64%
 – Plug-in hybrid3 0031 80167%29 01017 30468%
Mild hybrids/ICE5 7868 255-30%65 57174 034-11%
Inne rynki8 6578 6320%92 57692 9680%
Zelektryfikowane4 9093 47341%43 26933 89728%
 – Elektryczne2 7982 00340%26 17616 49259%
 – Plug-in hybrid2 1111 47044%17 09317 405-2%
Mild hybrids/ICE3 7485 159-27%49 30759 071-17%
Suma61 68659 8613%622 608569 0199%
Zelektryfikowane29 89521 34340%286 644214 57134%
 – Elektryczne13 44010 48928%146 99191 11861%
 – Plug-in hybrid16 45510 85452%139 653123 45313%
Mild hybrids/ICE31 79138 518-17%335 964354 448-5%

Volvo Cars w 2023 
W ujęciu całorocznym, Volvo Car Group odnotowało rekord dochodu operacyjnego na poziomie 25,6 miliardów koron szwedzkich. Przychód wyniósł historyczne 399,3 miliarda koron, podczas gdy globalna sprzedaż osiągnęła poziom 708 716 samochodów.

Kliknij, aby skomentować

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

lifestyle

System rozumienia kierowcy Volvo EX90 wśród najlepszych wynalazków 2024 według magazynu TIME

Opublikowano

w dniu

przez

System rozumienia kierowcy zastosowany w nowym, w pełni elektrycznym SUV-ie Volvo EX90, został uznany przez magazyn TIME za jeden z najlepszych wynalazków roku 2024.  Innowacyjna technologia szwedzkiego producenta została wyróżniona w kategorii Automotive, potwierdzając wiodącą pozycję Volvo w zakresie bezpieczeństwa samochodowego.

Magazyn TIME opublikował coroczną listę 200 przełomowych innowacji, które ułatwiają codziennie życie ludzi na całym świecie. Wśród wyróżnionych rozwiązań w motoryzacji znalazł się system rozumienia kierowcy, stanowiący standardowe wyposażenie nowego elektrycznego SUVa, Volvo EX90. Ta pionierska technologia monitoruje w czasie rzeczywistym stan psychofizyczny osoby prowadzącej pojazd, wykrywając oznaki zmęczenia, rozproszenia uwagi czy osłabienia. W razie potrzeby system może aktywnie wspomóc kierowcę, podnosząc tym samym poziom bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego.

System działa wieloetapowo, dostosowując poziom interwencji do rozwoju sytuacji. W przypadku wykrycia nieprawidłowości, początkowo wysyła delikatne sygnały do kierowcy, które – przy braku reakcji – stopniowo zwiększają swoją intensywność. W sytuacjach krytycznych, takich jak zaśnięcie za kierownicą, Volvo EX90 jest w stanie samodzielnie i bezpiecznie zatrzymać pojazd oraz uruchomić światła awaryjne, skutecznie ostrzegając innych uczestników ruchu.

EX90 to najbezpieczniejszy samochód w historii Volvo – mówi Jim Rowan, dyrektor generalny Volvo Cars. Chociaż wszystkie nasze samochody tworzymy zgodnie z najwyższymi standardami bezpieczeństwa, to z każdym kolejnym wdrożeniem przesuwamy granice możliwości jeszcze dalej. W imieniu całego zespołu Volvo Cars dziękuję i cieszę się, że TIME docenia nasze osiągnięcia w dziedzinie bezpieczeństwa w motoryzacji.

System rozumienia kierowcy w EX90 to efekt ponad 50 lat badań nad zachowaniami kierowców. Ta innowacyjna technologia stanowi kolejny krok w realizacji ambitnego celu Volvo Cars – całkowitej eliminacji wypadków drogowych. Bazując na analizie tego, jak kierowcy korzystają z pojazdów na co dzień, system zapewnia inteligentne wsparcie dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkownika, podnosząc tym samym poziom bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego.

Bezpieczeństwo jest wpisane w DNA marki Volvo. Najlepszym tego przykładem są trzypunktowe pasy bezpieczeństwa – przełomowy wynalazek wprowadzony przez Volvo w 1959 roku i udostępniony bezpłatnie całej branży motoryzacyjnej. Szacuje się, że to pionierskie rozwiązanie do dziś uratowało nawet *milion ludzkich istnień.

Dziś Volvo Cars wyznacza kolejne standardy bezpieczeństwa. Nowy, w pełni elektryczny flagowy SUV EX90 otwiera nową erę bezpieczeństwa historii marki. To nie tylko samochód zapewniający najwyższy poziom ochrony, ale także inteligentny partner w codziennych podróżach. Dzięki możliwości uczenia się na podstawie zbieranych danych i regularnym aktualizacjom online, EX90 będzie stale doskonalił swoje możliwości.

Informacje dodatkowe:

  • Szacowana liczba ochronionych uczestników wypadków, wynosząca milion, bazuje na statystykach z wypadków i analizie stosowania pasów bezpieczeństwa.
  • W tegorocznym zestawieniu innowacji, TIME szczególną uwagę poświęcił rozwijającym się dziedzinom, takim jak ochrona zdrowia, sztuczna inteligencja i zielona energia. Kandydatury oceniano pod kątem oryginalności, skuteczności, ambicji i wpływu. Listę najlepszych wynalazków TIME w 2024 roku można przeczytać tutaj.
Volvo EX90 Sand Dune Exterior
Volvo EX90 Sand Dune Interior
Volvo EX90 Vapour Grey Extrior
Volvo EX90 Driver Understanding System Hero
Kontynuuj czytanie

lifestyle

Kosmiczny oczyszczacz powietrza od marki Dyson! Musicie go mieć!

Opublikowano

w dniu

przez

Marka Dyson po raz kolejny zaskakuje nas nowoczesnymi rozwiązaniami. Zobaczcie jak prezentuje się nowy, zaawansowany technologicznie oczyszczacz powietrza.

Nowy oczyszczacz powietrza Dyson Pure Hot+Cool™ Link został stworzony z myślą o pracy w najbardziej wymagających warunkach. W zimowe dni szybko i równomiernie nagrzewa całe pomieszczenie, a latem błyskawicznie chłodzi. Dodatkowo w inteligentny sposób oczyszcza powietrze i usuwa 99,95% najmniejszych mikrocząstek.

POLECAMY – “M JAK MIŁOŚĆ”: JUSTYNA JUŻ NA ZAWSZE OPUŚCI GRABINĘ? WIEMY, JAK POTOCZĄ SIĘ JEJ LOSY!

Atutem tego urządzenia jest aplikacja mobilna, która zdalnie monitoruje oraz zapewnia stały dostęp do informacji na temat jakości powietrza w pomieszczeniu. Możecie nie wierzyć, ale to tylko niektóre z zalet najnowszego oczyszczacza powietrza, a wy musicie go mieć!

ZOBACZ TEŻ – SZOK! 19-LETNIA IDOLKA NASTOLATEK POZUJE W BIKINI NA OKŁADCE MAGAZYNU CHODAKOWSKIEJ!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO – POLUB NAS NA FACEBOOKU!

 

Kontynuuj czytanie

lifestyle

Robert Lewandowski po zwycięstwie prosto na premierę nowego telefonu firmy Huawei!

Opublikowano

w dniu

przez

Piłka nożna i tacierzyństwo – nieustannie przewijające się na zmianę w kontekście Roberta Lewandowskiego. Dziś piłkarz zaszczycił obecnością na premierze najnowszego telefonu Huawei. Zobaczcie zdjęcia z premiery.

Robert Lewandowski kapitan reprezentacji Polski oraz napastnik w niemieckim klubie Bayern Monachium, o którym ciągle jest głośno nie traci na zainteresowaniu swoją osobą. Sam Robert ostatnio budzi niemałe kontrowersje. Nie wystawione na pokaz narodziny pierwszego dziecka, sukces podczas meczu z Czarnogórą, kończąc na używaniu przez piłkarza …iPhone’a.  Nie zapominajmy, że Robert od roku 2015 związany jest z firmą Huawei, prężnie reklamuje jej produkty i uczestniczy w ich premierach.

POLECAMY – https://przeambitni.pl/2017/11/06/poznalismy-uczestnika-tanca-gwiazdami-juz-jedna-noga-parkiecie-o-mowa/

Po natłoku meczów i wczorajszym zwycięstwie Bayernu Monachium z Borussią Dortmund znowu powraca jako twarz firmy Huawei. Dziś odbyła się premiera najnowszego telefonu firmy Huawei – Mate10 Pro na PGE Narodowym.

Jak na niej wypadł Lewy?

ZOBACZ TEŻ – https://przeambitni.pl/2017/11/06/rozenek-majdan-pokazuje-meza-rana-lozku-pociaga-radek/

fot. strefagwiazd / Marcin Kmieciński

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”784″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_imagebrowser” ajax_pagination=”0″ ngg_triggers_display=”never” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

Kontynuuj czytanie

news

Mateusz Kusznierewicz ambasadorem modelu Range Rover Velar

Opublikowano

w dniu

przez

Cenionym sportowiec i mistrz olimpijski – Mateusz Kusznierewicz został ambasadorem Land Rover

Mateusz Kusznierewicz będzie pełnić rolę Ambasadora nowego modelu Range Rover Velar. Decyzja o współpracy z żeglarzem doskonale wpisuje się w kontekst zaangażowania marki Land Rover w żeglarstwo na świecie.

ZOBACZ –  Gwiazdy na premierze nowego samochodu Range Rovera Velar!

Tej samej marki samochód posiada Ryszard Kalisz, którego auto warte jest ponad 250 tysięcy złotych. Marka Land Rover stworzona jest dla osób, których codzienne życie definiują pasja, aktywny tryb życia i chęć pokonywania własnych granic. Mateusz Kusznierewicz, dwukrotny mistrz świata oraz mistrz olimpijski w żeglarstwie regatowym, oprócz wielkich osiągnięć sportowych, emanuje ogromnym entuzjazmem, jest pełen profesjonalizmu i wyznaczając sobie wciąż nowe cele i granice, doskonale wpisuje się w filozofię marki.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ – Ellie Goulding w Central Parku. Wokalistka testowała samochód Range Rover Velar!

 Już niedługo przesiądę się do wyjątkowego Range Rovera Velar. Jazda legendarnym, brytyjskim SUV-em daje olbrzymią satysfakcję. Cieszy mnie również fakt, że Land Rover wspiera moje żeglarskie przedsięwzięcia. Oprócz startu w barwach marki podczas regat, postawiliśmy także na partnerstwo przy projektach skierowanych do dzieci i młodzieży. Land Rover został Partnerem mojej Akademii – podkreśla Kusznierewicz.

Kontynuuj czytanie

HITY

Copyright © 2019 Przeambitni.pl. Stworzona z miłością