Śledź nas

news

Które gwiazdy zagoszczą jesienią w naszych domach? TVP ujawniła ramówki telewizyjne swoich stacji!

Nowa koncepcja programowa Telewizji Polskiej zakłada przede wszystkim  konsekwentne sprofilowanie głównych anten oraz odmiennie niż dotychczas określanie  i pozycjonowanie zadań na rzecz społeczeństwa, które TVP jako telewizja publiczna zamierza realizować od jesieni 2016 roku.

W ramówce na Jesień 2016 roku Biuro Programowe TVP rekomendowało honorowanie wszystkich zasad wynikających z misyjnego charakteru Telewizji Polskiej. Wymieńmy niektóre z nich: powszechność dostępu i treści, zachowanie równowagi miedzy rodzajami i gatunkami audycji, wyważenie treści w procesie kształtowania opinii, wysoka jakość, innowacyjność, nowoczesność, integralność przekazów, wiarygodność, bezstronność i odpowiedzialność. Biuro Programowe zabiegało też o wzmocnienie społecznego zaufania wobec TVP oraz o wzmocnienie roli telewizji publicznej jako ośrodka wspierającego rozwój myśli twórczej. Warto przypomnieć choćby organizowane przez TVP konkursy na różne formy wypowiedzi artystycznej związane z mediami elektronicznymi, jak np. scenariusze seriali telewizyjnych i nowoczesny system NOS, powstały niedawno pod auspicjami Agencji Produkcji Telewizyjnej i Filmowej.

Aby spełnić podstawowe wymogi misji nadawcy publicznego i dotrzeć do polskiego widza z ofertą zróżnicowaną i komplementarną, zdecydowaliśmy się na wyraźne sprofilowanie głównych anten i uwydatnienie ich specyfiki i odrębności. Wieloletnie zacieranie tej odrębności prowadziło dotychczas do tzw. „kanibalizmu anten”, podejmujących bratobójczą rywalizację o widza za pomocą oferty identycznej gatunkowo i porównywalnej pod względem atrakcyjności. Na takie praktyki w Telewizji Polskiej nie będzie już miejsca.

W ramach profilowania anten Jedynka będzie budowana jako telewizja wartości. Hasło spinające na dziś: Jedynka w chwilach najważniejszych dla Polaków.

Charakter Dwójki określa natomiast motto: „dwa razy więcej dobrej rozrywki, i jeszcze więcej radości”.

Potrafimy robić świetne produkcje w bardzo wielu gatunkach. Mamy też kilka sztandarowych projektów związanych ze sportem. Musimy jednak pamiętać, że jeśli nie spełnimy obietnicy naszej marki to odbiorcy będą rozczarowani. Jak widzą Państwo po jesiennych nowościach poprzeczkę stawiamy sobie bardzo wysoko.

Misja, nasze ambicje i niemała konkurencja mobilizują. Cały czas musimy być kreatywni i innowacyjni. Dzięki temu tworzymy najlepsze produkcje i osiągamy rekordy oglądalności – wyniki sierpnia (TVP1, TVP2, TVP Info, TVP Sport).

Przechodząc do anten, tych sztandarowych, bo o nich dziś na konferencji mówimy, w naszym  zamierzeniu Jedynka ma być programem ogólnym i wszechstronnym, adresowanym do szerokiej polskiej widowni. Jedynka poprzez swe programy ma łączyć, służyć spójności społecznej i narodowej, kreować dobre emocje wokół wspólnych przeżyć związanych z wydarzeniami, które pokazuje, objaśnia a czasem i kreuje. Dlatego tak doniosłą rolę nadajemy w Jedynce segmentowi informacyjnemu, przede wszystkim „Wiadomościom” i „Teleekspressowi”, dzięki któremu – jak pokazują najnowsze badania CBOS –  Telewizja Polska jest dziś najważniejszym źródłem wiedzy i codziennej informacji o wydarzeniach krajowych i międzynarodowych aż dla 24 procent Polaków!

W nowej ramówce Jedynkę będzie cechować różnorodność gatunków i form telewizyjnych, wśród których czołową rolę odgrywają: informacja, publicystyka, fabuła i dokument.

Jesienią 2016 roku  gatunki te – szczególnie szeroko pojmowana publicystyka – są w Jedynce silnie reprezentowane i to w dużej mierze przez nowości programowe. Myślę tu np. o nowych audycjach interwencyjnych w rodzaju reporterskiego „Obserwatora”, o powracającym po latach magazynie „Zaginieni. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie…”, o premierowym programie powracającej do TVP1Anity Gargas. Nowości a także audycje kontynuowane, np. popularna „Sprawa dla reportera” Elżbiety Jaworowicz, mają wspólne, wysoko cenione przez nas cechy: empatię, życzliwość wobec tzw. zwykłych ludzi i ich problemów, dziennikarskie zaangażowanie w walce z krzywdą najsłabszych i  społecznym wykluczeniem. Bardzo zależy nam na tym, by Jedynka była postrzegana jako program łączący Polaków  nie tylko w chwilach wielkich sukcesów, lecz także porażek i trudności.

Walory edukacyjne i prospołeczne wyróżniają również inne premierowe propozycje Jedynki, w tym niedzielny program „Weterynarze z sercem”, adresowany do widzów poszukujących przystępnej wiedzy o zwierzętach żyjących w środowisku ludzkim. To program dla całej rodziny.

Wymiar publicystyczny – historiozoficzny, kulturowy – posiada też inna premierowa pozycja Jedynki –  autorski program Witolda Gadowskiego „Łowca smoków”, utrzymany w konwencji reporterskiego zapisu podróży, przygód i spotkań dziennikarza z największymi „złymi” tego świata.

Jako telewizja wartości Jedynka będzie opierała swój przekaz antenowy m.in. na takich pryncypiach, jak przywiązanie do polskiej tradycji, kultury i obyczajów narodowych. Wiele z nich znajdziemy w takich programach Jedynki, jak np. niedzielny „Zakochaj się w Polsce”.

Za jedno z najważniejszych zadań TVP1 uważamy przywrócenie Polakom dumy i pamięci historycznej, m.in. poprzez prezentację i wnikliwą analizę przeszłości. Służyć temu będzie wyjątkowo bogata w tym roku oferta dokumentalna Jedynki, w tym filmy o pilotach legendarnego Dywizjonu 303, historia Witolda Pileckiego („Powstrzymać Holocaust”), dokumentalna opowieść o wędrówce polskich dzieci – ofiar zsyłek syberyjskich („Wygrać z przeznaczeniem”), film o Radiu „Solidarność” („Hakerzy Solidarności”) itp. W misję przywracania Polakom pamięci historycznej wpisują się również zaplanowane w Jedynce filmy fabularne, np. apokaliptyczne „Miasto 44” Jana Komasy czy „80 milionów” Waldemara Krzystka.

Wartością niezwykle cenną jest dla Jedynki wielopokoleniowa rodzina, do której jesienią 2016 roku kierujemy m.in. rozśpiewany talent show „Hit, hit, hurra”. Jego cechą charakterystyczną jest brak negatywnej, w istocie – komercyjnej rywalizacji pomiędzy młodymi uczestnikami, którzy nie odpadają w  kolejnych odcinkach, a wygłaszane przez dorosłych  profesjonalistów oceny ich występów skupiają się na elementach pozytywnych.

W rodzinnym kręgu uznanie powinny zyskać także niekomercyjne w przesłaniu i wymiarze warsztatowym seriale, mające w sezonie jesiennym swoje kontynuacje: „Ojciec Mateusz” i 10 część „Rancza”. Komercyjny wymiar, ale nie bez wysokich ambicji i aktorskich kreacji ma za to oczekiwana z niecierpliwością „Komisja morderstw” – premierowy serial wprowadzający widzów Jedynki w świat kryminalnych zagadek i tajemniczych zdarzeń łączących mroczną przeszłość z teraźniejszością.

TVP2 rozpoczynająca  Jesień 2016 roku z mottem „dwa razy więcej dobrej rozrywki, i jeszcze więcej radości” ma być w naszym zamierzeniu programem skierowanym do bardziej wymagających grup odbiorców, promującym aspiracje i udział w wysokiej kulturze i ambitniejszej rozrywce. W jej strukturze gatunkowej podstawową rolę będą odgrywać: kultura – w tym twórczość literacka, filmowa, teatralna i muzyczna – oraz profesjonalna rozrywka. Z Jedynką ma łączyć ją głównie bliski, przyjazny stosunek do widza, akcentowanie atmosfery i serdecznych relacji rodzinnych.

Jesienią 2016 roku do Dwójki znakomitym, miejmy nadzieję, stylu powróci wielka literatura, m.in. w premierowym, cyklicznym programie „Myślnik, program z książką w roli głównej”, w którym prezentacja nowej książki ma być punktem wyjścia do dyskusji o wartościach, ideach, światopoglądach, obyczajach i trendach artystycznych. Dyskusje będą obejmować różne pokolenia polskich czytelników, różne wrażliwości i upodobania. O literaturze będzie traktować także inna cykliczna nowość Dwójki – pt. „Dachy Krakowa, czyli literatura jest rozmową”, prezentujący nie tyle samą książkę, co przede wszystkim osobę jej twórcy. Bohaterami pierwszych odcinków będą wybitne, barwne osobowości: krakowski poeta Jan Polkowski oraz dziennikarka, pisarka i blogerka Marta Kwaśnicka.

Jesienią 2016 roku Dwójka przepełniona będzie też poezją, a to za sprawą premierowego cyklu „Wiersz codzienny”, zrealizowany przez słynnych polskich aktorów i studentów Szkoły Filmowej w Łodzi.

Wysoka kultura w TVP2 to także „Studio Teatralne Dwójki”, prezentujące jesienią 2016 roku dzieła najbardziej interesujących twórców młodego pokolenia oraz specjalne relacje z Festiwalu Filmowego w Gdyni, w którego programie znalazły się liczne filmy koprodukowane przez Telewizję Polską, w tym najnowszy obraz Wojciecha Smarzowskiego „Wołyń”. Za kulisy fascynującego, teatralnego świata zagląda oczekiwany z wielkim zaciekawieniem, premierowy serial Dwójki pt. „Artyści” z całą plejadą wybitnych polskich aktorów różnych pokoleń w mniejszych i większych rolach – Ewą Dałkowską, Dorotą Segdą, Jerzym Trelą, Markiem Frąckowiakiem, Tomaszem Karolakiem. W roli głównej – dyrektora fikcyjnego Teatru – wystąpi Marcin Czarnik. Warto zaznaczyć, że  „Artyści” to oryginalna produkcja własna TVP, zrealizowana z okazji 250-lecia teatru publicznego w Polsce.

Wysoka kultura reprezentowana będzie w Dwójce przez  znakomite tytuły z repertuaru światowego i polskiego kina, ujęte w tematyczne cykle filmowe, takie jak „Czwartkowy cykl filmowy”, „Niedzielne pasmo filmowe” czy „Kino Relaks”. Do kręgu wysokiej kultury należą również premiery wybitnych filmów dokumentalnych, które Dwójka pokaże np. w cyklach „Czy świat oszalał?” i „Świat bez fikcji”. Filmy te – np. „Uchodźcy, dochodowy biznes”, „Obama w Białym Domu”,  „Niewolnicy Isis”  czy „Solidarność według kobiet” – poruszają najważniejsze, najbardziej bolesne z punktu widzenia europejczyka problemy współczesnego świata.

Jesienią 2016 roku nowy wymiar w Dwójce zyska także rozrywka. Ma być radosna, pełna dowcipu, mądra a przynajmniej – niebanalna. Bez rechotu, za to z refleksją, ujęta w zróżnicowane formy telewizyjne. Będzie to, z jednej strony, satyryczne podsumowanie tygodnia czyli „Best of the Best” Marcina Wolskiego, z drugiej zaś – nowy, rozrywkowy format konkursowy „Bake off – Ale ciacho!”, powstały w ramach prestiżowego porozumienia programowego zawartego z BBC Worldwide. Do rywalizacji o tytuł najlepszego cukiernika-amatora stanie w nim 12 uczestników, wspomaganych przez gwiazdę polskiej sceny kulinarnej – Roberta Makłowicza.

Szeroką paletę rozrywki w Dwójce tworzą liczne teleturnieje z ambicjami edukacyjnymi, nowa edycja słynnego talent show „The Voice of Poland”, popularne polskie i zagraniczne seriale, w tym dalszy ciąg „O mnie się nie martw” z Joanną Kulig i Stefanem Pawłowskim oraz kontynuacja brawurowej „rodzinki.pl” z Małgorzatą Kożuchowską w roli głównej.

Kulturalno-rozrywkowy charakter Dwójki nie oznacza całkowitej rezygnacji z publicystyki. Reprezentować ją ma np. nowy, sobotni program „Południk Wildsteina”, którego osią będzie dyskusja wybitnego dziennikarza z zaproszonymi do studia gośćmi. Analityczne, kameralne rozmowy nie tylko o polityce, lecz także o zjawiskach społecznych, cywilizacyjnych czy kulturalnych z pewnością wzbogacą program TVP2.

Chcemy, by ważną częścią przesłania Dwójki  stała się obecnie rodzina i jej dobro. Jesienią 2016 roku wprowadzamy do oferty TVP2 programy edukacyjne, kształtujące postawy tak społeczne, jak i prozdrowotne. Przykładem tego będzie nowa, misyjna produkcja, oparta na cenionym formacie brytyjskim „Honey, We are killing the Kids” – w polskiej wersji mająca tytuł  „Kochanie, ratujmy nasze dzieci”. Jej zadaniem będzie promowanie właściwych nawyków żywieniowych wśród dzieci i młodzieży oraz zdrowego, aktywnego trybu życia.

Bliska relacja z widzem, zrozumienie, rezygnacja z napuszonego stylu, kameralność a nawet intymność rozmów i dyskusji to charakterystyczne i pożądane przez nas cechy Dwójki. Swój najpełniejszy wyraz znajdą one w premierowym programie pt. „Szeptem”. Będzie to program nocny, emitowany na żywo, w którym Antena TVP2 „zostanie oddana w ręce widzów”. Każdy z nich będzie mógł zadzwonić do studia, by podzielić się swoimi przeżyciami, refleksją. Rozmowom będzie towarzyszyć para prowadzących: Ewa Błaszczyk i Dariusz Kowalski, których własne doświadczenia i empatia na pewno staną się dodatkową wartością audycji.

fot. screeny z facebooka

news

Jak wygrać casting do “Sanatorium miłości”? Zdradza Marta Manowska!

marta
Marta Manowska zdradza jak wybiera się kandydatów do programu!

Właście skończyły się zdjęcia do odcinka świątecznego “Sanatorium miłości”, co tylko udowodniło Marcie Manowskiej, że jej przyjaźń z uczestnikami programu będzie trwać. Przy okazji zdradziła, że powstanie drugi sezon show z zupełnie nowymi bohaterami. 

HOT NEWS- Gojdź w Święta karmi Szostak słoniną!

Casting do programu już trwa, a chętnych jest wielu. Nie jest łatwo wybrać odpowiednich kandydatów, pod uwagę brana jest charyzma, błysk w oku i marzenia. Bardzo często wykorzystywana jest intuicja, która nie zawiodła ich w poprzedniej edycji. 

Jakie były wybrane osoby? Marta zdradza w wideo!

ZOBACZ RÓWNIEŻ- Lewandowscy spędzają święta z całą rodziną- pochwalili się zdjęciami!

 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

No to hop! Wysyłajcie Wasze story jak oglądacie. I czekam jak zawsze na Wasze komenatrze😁❤️ fot: @piotrmatey

Post udostępniony przez MARTA 🌷 MANOWSKA TO JA (@martamanowska)

Kontynuuj czytanie

news

Gojdź w Święta karmi Szostak słoniną!

gojdź
Krzysztof Gojdź nie poddawał się w swoich wysiłkach!

Wielkanoc to czas, kiedy większość osób porzuca dietę i pozwala sobie na chwilę zapomnienia. Mięsa, jaja i ciasta to główne smakołyki na świątecznych stołach. Krzysztof Gojdź spędzał tegoroczną Wielkanoc z Karoliną Szostak i próbował ją namówić do spróbowania kilku dań!

HOT NEWS- Lewandowscy spędzają święta z całą rodziną- pochwalili się zdjęciami!

Karolina po utracie wagi bardzo dba o linię i uważa na to, co je. Dziennikarka nawet w święta nie chciała ulec pokusom, mimo że doktor gwiazd usilnie starał się ją przekonać do zjedzenia kawałka boczku! Karolina nie skusiła się nawet na zimne nóżki przygotowane przez mamę Krzysztofa!

Mam tu taką, co to nic nie je, bo ona się odchudza!

Zabawne?

ZOBACZ RÓWNIEŻ- Polityka przy świątecznym stole? Cielecka wzywa do agitki!

gojdź

Kontynuuj czytanie

news

Lewandowscy spędzają święta z całą rodziną- pochwalili się zdjęciami!

lewandowscy
Ania i Robert Lewandowscy rzadko mogą się cieszyć takimi chwilami!

Lewandowscy to bez wątpienia power couple polskiego show biznesu. Piłkarz oprócz pracy zawodowej angażuje się w wiele projektów i jest właścicielem kilku firm. Również jego żona Anna ma ręce pełne roboty, bo dorównuje mężowi w pracowitości. 

HOT NEWS- Polityka przy świątecznym stole? Cielecka wzywa do agitki!

Z powodu natłoku pracy i dzielenia życia między Polskę a Niemcy, para rzadko ma okazję spotykać się z najbliższymi. Jednak z okazji świąt do Monachium przyjechała do nich cała rodzina, aby wspólnie spędzić Wielkanoc. Anna podzieliła się radosnym zdjęciem na Instagramie i przy okazji złożyła wszystkim życzenia.

Kochani, wszystkim bardzo serdecznie życzymy  radości płynącej ze Zmartwychwstania Jezusa. Zdrowia, spokoju, pogody ducha i cudownego czasu z najbliższymi.
Spokojnych Świąt Wielkanocnych

Myślicie, że przygotowała bezglutenowe potrawy?

ZOBACZ RÓWNIEŻ- Marta Manowska pokazała się bez makijażu – zobacz zdjęcia!

 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

The egg is a symbol of Easter🌿🐥🥚. I can’t imagine Easter breakfast without it. However, we shouldn’t eat eggs only occasionally. Why? Because of their nutritious value Recipe➡️Green Deviled Eggs www.healthyplanbyann.com __________________________ Jajo to symbol świąt Wielkanocnych. Bez niego nie wyobrażam sobie Wielkanocnego śniadania. 🌿🐥🥚 Ale ze względu na jego właściwości odżywcze sięgajmy po nie częściej niż tylko “od święta” Dla odmiany, dziś przygotowałam dla Was jaja faszerowane na zielono🥦 Zapraszam na bloga ➡️ www.hpba.pl #annalewandowska #blog #healthyplanbyann #eastern #wielkanoc

Post udostępniony przez Anna Lewandowska ® (@annalewandowskahpba)

Kontynuuj czytanie

news

Polityka przy świątecznym stole? Cielecka wzywa do agitki!

cielecka
Magda Cielecka nie boi się trudnych tematów!

Święta to czas, kiedy większość osób woli nie podejmować tematów politycznych przy stole, bo może to doprowadzić do niepotrzebnych sporów. Również politycy najczęściej milkną na ten czas i sami poświęcają się rodzinie. Jednak Magda Cielecka postanowiła zrobić inaczej.

HOT NEWS- Kasia Dziurska zaręczyła się w Wielkanoc!

Aktorka jest znana ze swojego zaangażowania w sprawy społeczne i polityczne, dlatego wezwała internautów do agitki w czasie świąt. Magda opublikowała zdjęcie w koszulce z napisem “26 maja”, co jest datą wyborów do europarlamentu. Aktorka jest przekonana, że powinniśmy uświadamiać i zachęcać naszych współbiesiadników do wzięcia udziału w wyborach!

Zgadzacie się? 

ZOBACZ RÓWNIEŻ- Nasza Kamila w niemieckiej edycji popularnego programu!

 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

święta to dobry czas na małą agitkę przy rodzinnym stole 😜 nie zachecam do kłótni tylko do uświadamiania dlaczego mimo wielu mankamentów wspólna Unia ma sens i jest lepsza od nacjonalistycznej separacji 👍 głosujmy razem dla Europy. ja głosuję 26 maja ✌🏻 This May, 420 million people across Europe have the chance to vote together. So bring a friend, your family or your neighbors to the polls. European Elections 23-26 May 2019. 📸 by @karolradziszewski #votetogether #idęnawybory #głosujemy #votetogethereu #26may #thistimeimviting #europeanelections #ep2019 #karolradziszewski #wolfgangtillmans @votetogether.eu @wolfgang_tillmans

Post udostępniony przez magda c (@cielecka_magda.official)

Kontynuuj czytanie

HITY